Translate

8. jan. 2015

Carbonara i Thermoen (TMX)

2 personer

50 gr parmesan, kutt i mindre stykker
2 sjalottløk
150 gr bacon, i kuber
10 gr olivenolje
2 egg
5 gr salt
5 gr pepper
1000 gr vann
250 gr spaghetti

Ha parmesanen oppi TM bollen kjør i 10 sek / hastighet 9. Ha det over i en annen bolle og sett tilsides.
Ha sjalottløk i TM bollen kjør i 3 sek / hastighet 6
Tilsett bacon og olje, kjør 5 min / Varoma / hastighet 1. Ha over i en stor bolle og sett tilsides.
Ha egg og parmesan oppi miksebollen, tilsett 1/4 ts salt og pepper kjør i 15 sek / hastighet 4. Ha eggblandingen over i bollen med bacon.

Så bare for moroskyld måtte jeg også prøve å koke spaghettien i thermoen, men tror jeg like godt koker den i gryte neste gang, så er den ferdig samtidig med egg og baconmiksen.

Men, her er hva du gjør.
Ha vann og 1/2 ts salt i TM bollen kjør i 10 min / 100 gr / hastighet 1
Ha spaghettien oppi fra gjennom åpningen i lokket kjør i 10 min / 100 gr / revers / hastighet 1
Hell av vannet og bland spaghettien med egg og baconblandingen.

Oppskriften kommer fra My way o cooking - thermoix

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar