Translate

23. jan. 2015

Burrito (TMX)

Til 2 personer

2 kyllingbryst
50 gr peanøtter
1/2 ts spisskummen
2 pepperkorn
1 nellik
225 gr tomater
1 hvitløk
2 ts chipottle
50 gr vann
7 gr olje
1/2 ts kyllingkraft, pulver
75 gr løk
2 ss hakket koriander
1/2 chili
100 gr cheddar, kuttet i biter
Rømme, til servering

Ha peanøtter, spisskummen, pepperkorn og nellik i TM bollen kjør på 8 min / Varoma / hastighet knaing
Tilsett 125 gr tomater, 50 gr løk kuttet i båter, hvitløk, chipotle og vann kjør i 30 sek / hastighet 10
Tilsett olje, kraft og kyllingbryst kjør i 30 min / 100 gr / revers / hastighet knaing.

Forbered tortillaen mens sausen koker - klikk her for oppskrift

Når sausen er klar har du den over i en gryte og lar den putre på komfyren til servering. Jeg lot den stå i 30 min da jeg ville ha den litt mindra "sausete".

Rengjør TM bollen og ha oppi 100 gr tomat, 25 gr løk, koriander og chili kjør 3-5 sek / hastighet 5 ha over i en serveringsbolle.

Man skulle også smelte cheddar rett før servering ved å først kjøre på 6-10 sek / hastighet 6 og smelte 5 min / 90 gr / hastighet 1. Men, neste gang lager vi heller en ostesaus og har til.

Serveres sammen med rømme, gauacamole, tomatmix, kyllingsaus og tortilla.

Oppskriften kommer fra My Way of cooking  - thermomix





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar