Translate

18. mars 2011

Hjemmelaget pizza

Pizzabunn
4-5 dl mel (50/50% med hvetemel og italiensk pizzamel)
ca 2.5 dl vann
25 gr gjær

2 ts salt

Bland gjæren ut i litt lunkent vann sammen med litt sukker. Når det begynner å putre blandes det sammen med melet og saltet. 

Tomatsaus
1 bx hermetisk tomat
2 sjalottløk
1 tomat (finhakket)
1 ss god olivenolje
1 ts balsamico eddikk
1 ss hvitvinseddik
2 ts organo (tørket)

Bland alt og la det putre i en god time.

Pizzafyll
1/2 rød paprika
4 Aromasopp 
2 vårløk
1 liten rødløk
1/2 rød chili
1 kyllingbryst
Creolsk krydder
1 tomat
Ost (Jarlsberg, cheddar, parmesan)

Start med å kutte alt bortsett fra tomat i passe biter, alt etter hva du liker.

Start med å steke soppen i en panne med litt olje og krydre med salt og pepper. Ta de over på ett fat etter ca 5 min. 

Deretter stekse paprikaen i ett par min før de legges over på fatet. 

Stek rødløken og ha over en god teskje med sukker slik at den karameliseres litt.

Kutt kyllingen i passe biter og krydre med det du liker best, jeg brukte cayun krydder. Stek dem ca 2 min på hver side. 

Ferdigstilling
Kjevle deigen og ha den på ett bakepapir. Smør på passe med tomatsaus. Kutt tomaten i skiver og fordel over pizzaen. Ha over raspet ost og tilsett deretter alle grønnsakene og avslutt med kylling. 

Stekes i oven på 250 gr i 15-20 min.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar