Translate

15. nov. 2013

Kylling enchiladas


1 stk Løk ; finhakket
2 Jalapeno peppers 
1 tsp. Olje 
3 fedd Hvitløk 
3 ss chili powder 
2 ts Koriander 
1 ss Sukker 
1 kartong Heinz tomatsaus 
1/2 kartong Vann 
1 Tomat ; hakket
Salt ; og pepper
2 stk Kyllingbryst 
1 cup Cheddar 
1/2 cup Hakket frisk koriander 
6 stk Tortilla 
Olje 

Bland løk, jalapeno og olje i pannen. Stek til løk og jalapeno er myk, ca 8-10 min. Rør inn hvitløk, chili powder, koriander og sukker, og kok ca 30 sek. Bland inn tomat saus, vann og hakket tomat. Få sausen på kok, sett ned temperaturen og la den puttre i ca 5 min. 

Legg de hele kyllingbrystenen i sausen. Senk temperaturen og la kylling putre med i ca 15 min. Legg kylling over på en skjærefjøl. 

Sil sausen og ha løk blandingen og tomatsausen i hver sin bolle. 

Del kyllingen i biter og ha oppi løkblandingen. Tilsett 1/4 cup av tomatsausen, 1/2 cup cheddar ost og den ferske korianderen. Bland og salt og peppre. 

Forhåndsvarm ovenen til 200 gr. Ha litt olje i bunn av en ildfast form. Kjør tortillaene ca 1 min på full styrke i mikroovnen. Ha en god spiseskje med kylling blandingen på en tortilla og rull sammen, legg sømsiden ned i formen. Fortsett til du ikke har mer fyll igjen ;) 

Pensle eller spray tortillaene med litt olje. Bak i ovnenca 7 min. 

Senk temperaturen til 180 gr. Ta formen ut og hellt tomatsausen over, deretter dekker du med resten av sausen. Bak i ca 20 min. 

Server med avokdaosalat til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar